MyReportOnline

b_250_0_16777215_0_0_images_2012_QR_nulla_tenaci_invia_est_via.jpgRuim 70 procent van de toegepaste QR codes leidt niet tot het gewenste resultaat. Men mikt op meer klanten, meer verkopen, betere relaties of wat ook de bedoeling is van een campagne met QR codes, maar het mislukt omdat er geen goed idee of gestructureerd plan achter zit. Wat rest is meestal teleurstelling bij de maker en niet in de laatste plaats bij degene die de moeite heeft gedaan om de code te scannen.


Met zijn boek laat auteur Frans Hendrikx zien hoe ook een kleinere MKB onderneming of organisatie succesvol kan zijn met QR codes. Hoe de code actief en met succes ingezet kan worden en een krachtig onderdeel van moderne mobiele marketing kan zijn.

[QR code Frans Hendrikx] Frans Hendrikx stelt in zijn boek: "Het is niet de technologie die bepaalt of een QR-campagne succesvol is of niet, maar de creatieve manier waarop de marketeer de QR code gebruikt om positieve ervaringen voor zijn publiek te creëren."

Het boek helpt daarbij.

"QR codes kunnen goud opleveren voor marketeers", zegt Hendrikx. Toch gaat het nog vaak mis met de Code der codes.

Door ondeskundige inzet van de QR code wordt schade toegebracht aan het imago van bedrijven en aan de QR code als eigentijdse marketingtool. Dat het eenvoudig beter kan laat Hendrikx zien door in zijn boek aan te geven wat de valkuilen zijn, wat de succesfactoren en waar je verder op moet letten als je de QR code actief wilt inzetten.

Alle onderdelen komen aan bod, van een hele campagne tot een slim opgebouwde QR code en een gebruikersvriendelijke, vaak mobiele website. Ook de kosten, speciale mogelijkheden en tools worden onder de loep genomen. Tot slot wordt met een aantal praktijkcases een indruk gegeven van hoe een weldoordachte campagne met QR codes altijd Quick Respons en (meestal) succes oplevert.

Het boek QR codes succesvol inzetten! is verkrijgbaar bij de boekhandel en via internet.


Binnenland & Buitenland