MKB Brandstof, het bedrijf achter de nationale tankpas voor ondernemers, groeide het afgelopen kwartaal met 10,9%. Het aantal nieuwe klanten lag 71,4% hoger dan in het vorige kwartaal, mede dankzij de veelbesproken reclamecampagne met Tom de Ridder. De kwartaalomzet kwam uit op 42,9 miljoen euro.
Toch is ook in de cijfers van MKB Brandstof de recessie zichtbaar. Het aantal getankte liters per tankpas nam het afgelopen kwartaal af met maar liefst 11,1%. Tegelijk steeg de pompprijs met 5,6% tot gemiddeld 1,60 euro per liter.
MKB Brandstof is marktleider in het segment van één tot tien tankpassen. Ondanks de fiscale noodzaak om alle zakelijke tanktransacties met een zakelijk betaalmiddel af te rekenen, zijn er nog altijd 400.000 ondernemers die geen tankpas hebben waarmee alle tankbeurten kunnen worden afgerekend.
De BTW van tankbonnetjes die zij contant of met een privépas betalen is niet aftrekbaar. Hetzelfde geldt voor tankbonnetjes die door medewerkers worden voorgeschoten.
Berekend ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder bedroeg de groei afgelopen kwartaal 21,6%, terwijl het aantal nieuwe klanten nu 39,8% hoger lag dan een jaar eerder.
MKB Brandstof is voornemens voortaan elk kwartaal te rapporteren over haar resultaten.